Od kada su se pojavile, društvene mreže su se neverovatnom brzinom proširile među korisnicima. Razvojem moderne tehnologije i pametnih telefona, aplikacije za virtuelno druženje su postale dostupne svima pa se pretpostavlja da danas oko tri milijarde ljudi na planeti ima profil na nekoj od popularnih društvenih mreža. Zbog svoje rasprostranjenosti, odnosno broja korisnika, društvene mreže su postale savršen prostor u kom se dele najnovije vesti iz celog sveta, čak i pre nego što novinari dođu do zvaničnih informacija.
Savršen primer za to su skorašnje poplave u Nemačkoj ili požari u Turskoj i Grčkoj, kada su se fotografije i snimci koji su se delili postajali viralni na društvenim mrežama. Osim što su ti snimci i fotografije prikupili veliki broj pregleda, novinari su ih koristili kako bi preneli najnovije vesti o prirodnim nepogodama koje su pogodile ove zemlje.
Društvene mreže su donele još jednu novinu, a to su novinari amateri, ljudi koji su stalno u pokretu i prenose najnovije vesti iz svoje okoline. Ti ljudi na Instagramu objavljuju fotografije i snimke aktuelnih događaja i izveštavaju svoje pratioce o dnevnim dešavanjima u svom gradu. Na taj način oni stiču vernu publiku koja će se, ukoliko blagovremeno objavljuju tačne i što potpunije izveštaje o dnevnim događanjima, vremenom širiti tako što će njihovi pratioci stranicu preporučivati i svojim prijateljima. Oni koji imaju veliki broj pratilaca na Instagramu kažu da je glavni uslov za „širenje“ stranice redovno objavljivanje sadržaja ali i komunikacija sa pratiocima i komentarisanje objava.
Najnovije vesti i zarada na Instagramu
Kada se prikupi dovoljno pratioca, kreće se u monetizaciju Instagram stranice. Prvi korak je saradnja sa lokalnim biznisima. Zarada se ostvaruje tako što se sklapaju ugovori o promociji proizvoda putem objava na Instagram stranici. Za one koji na svojoj Instagram stranici žele da prenose najnovije vesti iz oblasti informative najlogičniji način da ostvare zaradu jeste da ostvare saradnju sa portalima čije vesti bi periodično objavljivali na svojoj Instagram stranici.
Još jedan način da se ostvari zarada na Instagramu je deljenje saveta o temi koju poznajete (moda, kozmetika, kuvanje, automobili, mehanika itd.). Ljudi koji se bave ovim temama su uglavnom osobe koje „običnim jezikom“ prenose najnovije vesti iz sfere koja ih interesuje i dele praktične savete na najplastičniji mogući način. To su „ljudi iz naroda“ i izražavaju se na jednostavan način koji je razumljiv svima i njihove recenzije proizvoda su detaljne i precizne. Oni svoju zaradu ostvaruju tako što ostvaruju saradnju sa brendovima koji žele da se reklamiraju na njihovoj Instagram stranici.
Postoje ljudi koji su se potpuno posvetili „biznisu“ na Instagramu i kreiranju što zanimljivijeg sadržaja kako bi povećali broj pratilaca. Oni su uspeli da od objava na ovoj društvenoj mreži sebi stvore posao sa punim radnim vremenom. Zbog toga je česta pojava da se za kreiranje sadržaja na stranici angažuje više osoba kako bi se održao kontinuitet izveštavanja.